سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با بلندترین آسمان خراش های جهان آشنا شوید

با بلندترین آسمان خراش های جهان آشنا شوید

این روزها ساخت و ساز برج ها و آسمان خراش ها بسیار بیشتر از گذشته شده است و در فهرست بلندترین آسمان خراش های جهان سه آسمان خراش در چین، دو آسمان خراش در دبی و دو آسمان خراش در آمریکا قرار گرفته اند و بلندترین آسمان خراش دنیا در دبی قرار گرفته است. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه باشید.

رده بندی بلندترین آسمان خراش های جهان

در فهرست ده تایی بلندترین آسمان خراش های جهان به ترتیب برج های زیر قرار دارند:

برج جده

بلندترین آسمان خراش جهان برج جده، با 1000 متر ارتفاع  است؛ هزینه ساخت این برج 1.4 میلیارد دلار برآورد شده است و ساخت آن قرار بود که در اوایل سال  2020 به اتمام رسیده  و در سال 2021 به افتتاح برسد اما تکمیل این برج با مشکلاتی تا به امروز مواجه بوده است.

برج خلیفه

برج خلیفه دبی در این لیست رتبه دوم را دارد. برج خلیفه یا برج دبی آسمانی خراشی است که در شهر دبی امارات متحده عربی قرار گرفته است. این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است.

برج شانگهای

در رتبه سوم این فهرست برج شانگهای قرار دارد که آسمان خراشی با 128 طبقه به ارتفاع 632 متر با کاربری اداری – تجاری است، که در شهر شانگهای قرار گرفته است. پروژه ساخت این ساختمان در سال 2008 آغاز شد و در سال  2016 نیز به اتمام رسید.

برج شانگهای

مرکز تجارت جهانی پینگ

این آسمان خراش نیز در رتبه چهارم قرار دارد و با 115  طبقه به ارتفاع 599 متر با کاربری اداری – تجاری است که در شهر شنژن گوانگ‌ دونگ چین مستقر  شده است. پروژه ساخت این ساختمان در سال 2010 آغاز شد و در سال 2016 تکمیل شده است.

مرکز تجارت جهانی یک

این آسمان خراش نیز در رتبه پنجم فهرست بلندترین آسمان خراش های جهان قرار دارد. مرکز تجارت جهانی یک ساختمان اصلی مجموعه جدید مرکز تجارت جهانی در جنوب منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا است. این برج در شمال‌ غربی محل مرکز تجارت جهانی قرار گرفته و به وسیله خیابان‌های وسی، وست، واشینگتن و فالتن محدود شده ‌است. ساخت این آسمان‌خراش از 27 آوریل 2006 آغاز و در 3 نوامبر 2014 افتتاح شد. این آسمان خراش ارتفاعی 541 متری دارد.

مرکز مالی سی تی اف

این برج در جایگاه ششم بلندترین برج های دنیا قرار گرفته است و ارتفاع آن 530 متر و تعداد طبقات آن 111 طبقه است.

برج ویلیس

برج ویلیس در رتبه هفتم قرار دارد و نام یکی از بلندترین ساختمان ‌های جهان و از نمادهای شهر شیکاگو است. این ساختمان 108 طبقه است و 527 متر ارتفاع دارد. ویلیس، دومین ساختمان بلند آمریکا است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.