سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه اندازی نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار

راه اندازی نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: با پهلو گیری کشتی اقیانوس ‌پیما از مبدا چین، نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار راه ‌اندازی شد. در ادامه این خبر با ما همراه شوید.

پهلوگیری نخستین کشتی اقیانوس‌ پیما در بندر چابهار

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین ‌الملل منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم از پهلوگیری نخستین کشتی اقیانوس ‌پیما در بندر چابهار خبر داد و  تصریح کرد: اولین کشتی اقیانوس‌ پیما از مبدأ چین به صورت مستقیم وارد چابهار شده است و در این بندر پهلوگیری کرده است. تخلیه این کشتی امروز آغاز خواهد شد. این نخستین خط کشتیرانی مستقیم چین به چابهار است.

مقدم ادامه داد: پیش از این کشتی‌ های چینی در بندر عباس تخلیه می‌ شدند و بار کشتی ‌ها توسط کشتی ‌های کوچک ‌تر به چابهار منتقل می ‌شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به این که ظرفیت این کشتی 6500 کانتینر است، ادامه داد: با این اتفاق در هر کانتینر 400 دلار صرفه ‌جویی در هزینه ‌های تخلیه و بارگیری صورت می‌ گیرد و بار نیز 10 روز زودتر به دست صاحب کالا می ‌رسد.

وی اضافه کرد: یکی از زیرساخت ‌های مورد نیاز برای تحقق این اتفاق راه اندازی بندر چابهار بود، این مهم در راستای توسعه ترانزیت که یکی از مزیت‌ های اصلی چابهار است تاثیر به سزایی خواهد داشت.

امیر مقدم در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: بعد از این تجار به راحتی و با هزینه های کمتر می ‌توانند کالای خود را مستقیم از چین وارد چابهار کنند. این فرایند با همکاری منطقه آزاد چابهار، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی صورت گرفته است.

از سوی دیگر، مجید سجده،  مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به این که علی ‌رغم افزایش چشمگیر عملیات حمل بار از سوی گروه کشتیرانی در سال گذشته، امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد، گفت: از این پس هر دو هفته یک بار کشتی ‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.

ایران و چین در طی سال های گذشته روابط خود را در سه سطح کلان “سیاسی- اقتصادی”، “امنیتی- دفاعی” و “ژئوپلیتیک- استراتژیک” گسترش داده‌ اند و امضای سند راهبردی 25 ساله گام مهمی در جهت تکمیل این روند بوده است.

این سند با هدف ارتقای عملی روابط دو کشور در سطح مشارکت جامع راهبردی، و فراهم کردن بستر توسعه همه‌جانبه همکاری‌ های ایران و چین  تدوین شده است.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مطالب جدید هستید « سازمان بنادر و کشتیرانی » را  دنبال کنید.